Blog

ifj. Lengyel Tiborügyvezető igazgatócégvezetés

Tömegesen küldhető, digitális mérleg- és eredménykimutatások

OBR - Online Beszámoló Rendszer

Cégünk e-Cégkapu szolgáltatásának Online Beszámoló Rendszerhez kapcsolódó, tömeges OBR küldést támogató moduljával lehetőség nyílik az éves mérleg- és eredménykimutatások e-Cégkapun keresztüli nagy mennyiségű kezelésére. A könyvelőirodák és cégcsoportok számára fejlesztett OBR modul célja, hogy az Igazságügyi Minisztériumnak beküldendő akár több száz beszámoló egy gombnyomásra váljon kezelhetővé és visszakereshetővé egy keretrendszeren belül. Ezen küldemények összeállításához nem szükséges ügyfélkapu (KAÜ azonosítás) használata, így az éves beszámolók az e-Jogsegéd központi alkalmazásán belül átláthatóvá válnak.

A gazdasági társaságok évente mérleg- és eredménykimutatást kötelesek készíteni és benyújtani az Igazságügyi Minisztérium Online Beszámoló és űrlapkitöltő Rendszer felületén. Egy gazdasági társaság, még ha könyvelő cég szolgáltatását is veszi igénybe, beszámolóját .obr kiterjesztésű állományban kell feltölteni. A hivatalos háttérfolyamat során megtörténik a hatósági validáció, valamint a KR fájl konvertálása, melyet követően a beszámolók jóváhagyott formában, egyedileg megküldhetőek a társaság cégkapuján keresztül a Minisztérium részére.

Intelligens cégkapukezelés

Az e-Cégkapu, mint az e-Jogsegéd hiteles elektronikus ügyintézési szolgáltatása, a magyar állam által biztosított cégkapura épül, amihez gépi interfészen keresztül csatlakozik. Digitális alkalmazásunk számos olyan előnyt és többletfunkciót kínál, melyek messze túlmutatnak a hagyományos cégkapukezelés lehetőségein, biztosítva ezzel a gyors és gördülékeny hivatali kapcsolattartást.

A beküldés folyamata

Az Intelligens cégkapukezelési megoldásokkal, valamint a legújabb fejlesztésekkel az e-Cégkapu lehetővé teszi az .obr állományok ütemezett, automatikus és tömeges konvertálását, valamint azok hivatalos beküldését. A digitalizált folyamat egy SFTP mappa létrehozásával kezdődik, amibe az elkészített beszámolókat kell feltölteni. Az e-Cégkapu rendszere ezt az állományt automatikusan letölti, majd törli a megadott mappából. A feltöltött fájloknak mindenképpen tartalmazniuk kell a cég adószámát, mivel a céghez való hozzárendelés ez alapján történik meg, a letöltési folyamat pedig 15 percenként automatikusan lefut.

Ezeket a dokumentumokat az ECK elküldi az Igazságügyi Minisztérium részére, ahol ellenőrzik az elkészített OBR fájlokat. Amennyiben azok formailag megfelelőek, az ECK részére visszaküldik a hitelesített KR borítékokat. A tartalmi hiba esetén elvetésre került beszámolókat azon a felületen szükséges módosítani, ahol elkészültek, majd a javítást követően ezeket újra fel kell tölteni az SFTP mappába.

Ellenőrzés és jóváhagyás

Ha egy beadott OBR fájl hatóságilag elfogadható, az Igazságügyi Minisztérium visszaküld egy KR fájlt, ami az e-Cégkapu felületén jóváhagyható és beküldhető az Üzenetek/Online Beszámoló és űrlapkitöltő Rendszer (OBR) dokumentumok menüpontban. Itt van lehetőség a beszámolók tömeges beküldésére, az SFTP mappába való másolást követően pedig már nincsen több tennivaló a dokumentumokkal, mivel a jóváhagyást követően így akár több száz beszámoló is egy gombnyomásra beküldésre kerülhet.

Az éves mérleg- és eredménykimutatások beadásának digitális folyamata során számos manuális lépés automatizálható. Nagyobb könyvelőirodák, illetve sok ügyféllel rendelkező társaságok esetében kiemelten fontos, hogy a lezárt évi beszámolókat minél kevesebb idő- és munkaerő-ráfordítással be lehessen küldeni, még a beadási határidő előtti, jellemzően túlterhelt időszakban is. Az e-Cégkapu tömeges OBR küldés és kezelés kiegészítő szolgáltatásának fejlesztése, valamint az Igazságügyi Minisztériummal közösen elvégzett tesztelése szeptemberre befejeződött. Az éles rendszer használata VIP és könyvelő ügyfeleink számára már díjmentesen elérhető.

Címkék
  • e-Jogsegéd
  • e-Cégkapu
  • Digitalizáció
  • könyvelés
  • OBR
  • hiteles elektronikus ügyintézés
  • jogi személyek
  • KR
  • beszámoló
  • mérleg- és eredménykimutatás
Megosztás

Kapcsolat

  • e-Jogsegéd Szolgáltató Kft.
  • Székhely: 1135 Budapest, Kisgömb utca 6/1
  • Adószám: 22670357-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-09-938288
  • Bankszámlaszám: OTP Bank 11702036-20719690

ifj. Lengyel Tibor

ügyvezető igazgató
 


06 30/933-8083

ifj.lengyel@ejogseged.hu

Várnai Soma

operatív igazgató,
adatvédelmi tisztviselő


06 30/317-7239

varnai.soma@ejogseged.hu

Helpdesk

 
 


06 1/550-7810

info@ejogseged.hu